بازار صنایع دستی شیراز

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

بازار صنایع دستی شیراز


نام راسته محدوده آدرس تعداد تقریبی فروشگاه
بازار صنایع دستی سرای مشیر شیراز - بازار وکیل - سرای مشیر 100
بازار فرش بازار وکیل شیراز - بازار وکیل - بازار شمشیرگرها 100
بازار کارت عروسی چهار راه مشیر شیراز - چهارراه مشیر 8
بازار نقره و زیورآلات بازار نو شیراز - بازار وکیل - بازار نو مشیر 70
بازار ظروف مسی بازار وکیل شیراز - سه راه احمدی - بازار وکیل - بازار روح الله 108
بازار ظروف شیشه ای شیشه گری شیراز - بلوار سیبویه - خیابان شیشه گری 30
بازار دیگ سازی بلوار نصر شیراز - بلوار نصر شرقی 10



بازار صنایع دستی شیراز

همانطور که میدانید نام شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شده و دارای صنایع دستی بسیار با ارزش و زیبایی است که هر ساله در نمایشگاه ها و رویداد های صنایع دستی به معرض نمایش گذاشته می شوند . شهر شیراز این افتخار را دارد که نخستین مرکز تجارت جهانی صنایع دستی در ایران را در مجتمع مهستان ایجاد کرده که دارای ۱۳۰ واحد فروش و عرضه صنایع دستی است که وجود همچین مرکزی در کنار بازار هایی مثل سرای مشیر و بازار وکیل بسیار به این صنعت و شناساندن فرهنگ و هنر شیراز و استان فارس به گردشگران و جهانیان کمک می کند .



سرای مشیر

سرای مشیر به مرکز خرید و فروش صنایع دستی در شیراز معروف است و از دیر باز مورد توجه گردشگران و علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایرانی و صنایع دستی شیراز بوده است . نام دیگر آن سرای گلشن است ، این بازار سنتی فضایی دلنشین و با صفایی دارد و ، از این رو هر ساله تعداد زیادی از توریست های خارجی و گردشگران ایرانی را به خود جذب می کند و باعث می شود که بازار صنایع دستی شیراز رونق بیشتری بگیرد .



بازار فرش

بازار شمشیرگرها که در بازار وکیل قرار دارد به راسته بازار و مرکز فروش فرش سنتی شیراز معروف است . انواع گلیم و جاجیم و فرش های ترکی و عشایر فارس را میتوان در حجره های این بازار زیبا و سنتی یافت ، که همگی این فرش ها کار دست بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند .فرش دست باف شیراز با نخ پشمی بافته می شود و اکثر فرشهای عشایری استان فارس طرح های هندسی دارند . بیشتر این فرش ها به دست هنرمندان عشایر اطراف شیراز بافته می شود .



نقره و زیورآلات بازار نو

بازار نو مشیر که به سرای مشیر متصل است خود یکی از مراکز فروش صنایع دستی شیراز بشمار می آید که بیشتر در آن ظروف و زیورآلات از جنس نقره که همگی کار دست هنرمندان شیرازی است یافت میشود .این بازار متعلق به دوره قاجار است و در محله درب شاهزاده قرار دارد . بازار نو مشیر دارای هشتی است که بازار را به دو قسمت تقسیم کرده به شکلی که از سمت جنوب به اردوبازار و از سمت غربی به سرای مشیر متصل است .



ظروف مسی

بازار مسگرا در بازار وکیل یکی از معروف ترین مراکز ساخت و تولید ظروف مسی و صنایع دستی شیراز است ، در این راسته بازار اکثر فروشگاه ها هم به مسگری مشغولند و هم به فروش محصولات مسی که کار دست خودشان است و از صنایع دستی شیراز است . به گفته بسیاری از پزشکان و فروشندگان راسته مسگرا این استفاده از ظروف مسی و طبخ غذا در قابلمه های مسی فایده های فراوانی دارد و برای سلامت انسان مفید است . از دیگر محصولات این بازار میتوان به زیورآلات مسی نیز اشاره کرد مثل دستبند های مسی ، سنجاق سینه و بسیاری محصولات دیگر که همگی کار دست مسگران شیرازی هستند .