جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی فارس ۴ برابر افزایش یافت

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی فارس ۴ برابر افزایش یافت 6 شهریور 1399

جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی فارس ۴ برابر افزایش یافت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از افزایش چهاربرابری جذب سرمایه‌گذار و واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی این استان خبرداد.

 

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : احد فتوحی امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز خبرنگار و همچنین ۲۱ مردادماه روز صنایع کوچک اظهار داشت: تعداد قراردادها از ۱۵۰ قرارداد به ۶۰۰ قرارداد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس شش هزار و ۷۱۸ قرارداد منعقد که بیش از سه هزار قرار داد آن سبب ایجاد اشتغال برای بیش از  ۳۷ هزار ۶۰۰ نفر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس افزود: برگزاری تورصنعتی و حمایت از ۲۵۲ واحد صنعتی کوچک برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی، شناسایی ۱۷ خوشه صنعتی و به نتیجه رساندن شش خوشه صنعتی از فعالیت‌های انجام شده است.

فتوحی تصریح کرد: برگزاری سه رویداد استارتاپی و ۱۵ ایده برتر، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی، شناسایی ۶۵ واحد صنعتی دانش‌بنیان در استان فارس، ایجاد کلینیک خدمات کسب و کار همراه با راه اندازی و ساماندهی خدمات کلینیک و انجام ۸۰ مشاوره از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر راه اندازی یک‌هزار واحد صنعتی  در دست اقدام است که نیمی از آن بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارند.

فتوحی گفت: بخش خصوصی برای بهره‌برداری از این تعداد طرح حدود ۲۰۰ میلیاردتومان پیش‌بینی کرده است.

وی بیان کرد: در سال جاری رشد دوبرابری برای جذب سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شهرک صنعتی سرچهان و کوار نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی موجود اما چرخ صنعت در فارس به خوبی می‌چرخد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  بخش صنعت با تمام قوا در صحنه تولید است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک استان در شیراز خبر داد و افزود: این نمایشگاه همزمان با ۲۱مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک برای دومین سال متوالی در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

فتوحی با اشاره به سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک از کل صنایع موجود در استان فارس، عنوان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک فارس در راستای نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید و با هدف حمایت از محصولات و کالاهای تولید استان و نمایش توانمندی‌های صنایع کوچک برگزار می‌شود.

 

منبع : خبر آنلاین