رونق صادرات، علاج درد واحدهای راکد و نیمه تعطیل

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

رونق صادرات، علاج درد واحدهای راکد و نیمه تعطیل 30 مهر 1399

رونق صادرات، علاج درد واحدهای راکد و نیمه تعطیل

نرگس مکاری زاده- خبرنگار «خبرجنوب»/ نشست خبری نمایندگان بخش خصوصی و دولتی فارس به مناسبت روز ملی صادرات در حالی برگزار شد که عمده زمان این جلسه به بیان مشکلات اقتصادی کشور و انتظارات فعالان اقتصادی برای بهبود این فضا گذشت.
معاون امور اقتصادی استانداری فارس در این نشست گفت: صدها واحد تولیدی در فارس توانایی تولید صادرات محور را دارند اما مشکلات موجود رمق آن‌ها را گرفته است.
به گزارش سرویس اقتصادی «خبرجنوب»، ظفر افشون که به مناسبت روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران رسانه ‌های جمعی استان سخن می‌ گفت افزود: باید فکری به حال این وضعیت شود و شرایط را برای تولید و صادرات هموار کرد‌.
وی بیان داشت: اگر دیپلماسی کشور با تمام وجود در خدمت صادرات قرار گیرد علاوه بر کمک به تولید و رونق آن، چرخ واحدهای راکد و نیمه تعطیل نیز به حرکت در می آید.معاون استاندار فارس با بیان این که صادرات به دلیل مشکلات متعدد از جمله تهدیدات تحریم ها و به تبع آن عدم همکاری شرکت‌های مرتبط از جمله شرکت های حمل و نقل کالا، دچار مشکلات جدی شده است ادامه داد: دیپلماسی باید در خدمت صادرات قرار گیرد و مشکلات موجود را با دور زدن تحریم ‌ها حل نمود.وی بیان داشت: ما در تمام کشورها دارای سفارتخانه هستیم که باید از این ظرفیت در زمینه صادرات و بازاریابی محصولات ایرانی استفاده کرد.
افشون در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کارگو صادراتی استان فارس اشاره کرد و گفت: کارگو استان به دلیل مشکلات متعدد نیمه کاره مانده است و مجموعه دولت در فارس آمادگی دارد با حمایت تسهیلاتی و زیربنایی از آن، یا طرح مذکور را به اتمام برساند و یا در جوار سایر فرودگاه‌ های بین ‌المللی استان از جمله لامرد، لار، جهرم و شیراز یک کارگو احداث نماید.
وی گفت: اگر صادر کنندگان پای کار بیایند به عنوان دولت آمادگی داریم زیرساخت این کار را آماده نماییم.

 

منبع : خبر جنوب