فارس دومین استان گاز خیز کشور است

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

فارس دومین استان گاز خیز کشور است 20 آبان 1399

فارس دومین استان گاز خیز کشور است


وزیر نفت گفت: فارس دومین استان گازخیز کشور است و چند میدان گازی همانند شانول، دالان، آغور و... در این استان قرار دارد .به گزارش «خبرجنوب»، بیژن زنگنه در ارتباط ویدئو کنفرانسی برای افتتاح ۱۸۱ پروژه گازی در استان فارس با بیان اینکه ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان فارس هم‌اکنون از نعمت گاز بهره‌مند هستند و شهریور ۱۴۰۰ مجموع جمعیت برخوردار شهری و روستایی این استان به ۹۸ درصد می‌رسد، گفت: از این رو استفاده از واژه پویش سبز درخور استان فارس است.
زنگنه با تاکید بر اینکه گازرسانی در کشور به برکت توسعه پارس جنوبی به سرانجام رسیده است، تصریح کرد: تولید گاز در پارس جنوبی از ۲۸۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و کار بسیار بزرگی انجام شده و هم‌اکنون به رکود قابل توجه ظرفیت برداشت روزانه یک میلیارد ۱۰۰۰ مترمکعب گاز در کشور رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه مجموعه دولت، پیمانکاران، صنایع، محیط زیست، همه و همه از گازرسانی راضی هستند و ریالی از بودجه دولت برای گازرسانی هزینه نشده است، گفت: این بدان معناست که سیاستگذاری درستی در این زمینه انجام و همه از آن منتفع شده‌اند.وزیر نفت افزود: در کنار همه این اتفاق‌های خوب، درخواست می‌شود در مصرف گاز صرفه‌جویی شود تا جمعیت بیشتری از نعمت گاز برخوردار شوند. وی تاکید کرد : هم‌اکنون اجرای روش‌های تشویقی را در این زمینه آغاز کردیم.
استاندار فارس نیز در این مراسم با اشاره افزایش ۲۱۲ درصدی گازرساني روستايي از سال ۹۲ تاکنون در استان، گفت: طی این بازه زمانی شاهد افزايش ۶۰ درصدی مشتركين و ۹۲ درصدی شبكه گذاري بوده‌ایم.
عنايت ‌ا... رحيمي افزود: فارس از پهناورترين استان‌های كشور و داراي هشت هزار روستاست كه بيش از چهار هزار روستاي آن بیش از بیست خانوار جمعیت دارد.
وی با اشاره به وجود ۳۶ شهرستان در فارس و داشتن بیشترین شهرستان‌های کشور، افزود: فعاليت‌هاي خوب شركت نفت موجب رضايتمندي مردم در اين استان شده است.
استاندار فارس همچنین در خصوص پیوستن فارس به پويش استان سبز نیز گفت: يك اقدام بسيار مثبت است و موجب نشاط و اميد آفريني مي‌شود و البته مزاياي مختلفي هم بر آن مترتب است.
رحیمی همچنین خواستار تسريع در اجراي پروژه‌ها، استفاده بيشتر ازپتانسيل‌هاي نفتي و گازي فارس، ايجاد فرصت‌های شغلي جديد و ثروت آفريني براي توسعه كشور در زمينه نفت و گاز شد.

 

منبع : خبر جنوب