صادرات از ۱۰۰میلیون دلار گذشت

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

صادرات از ۱۰۰میلیون دلار گذشت 11 آذر 1399

صادرات از ۱۰۰میلیون دلار گذشت


مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در ۸ ماه گذشته بیش از ۲۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.
خداداد رحیمی اظهار داشت: در 8 ماه گذشته 267 هزار و 313 تن کالا به ارزش 104 میلیون و 95 هزار و 438 دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است این در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نگردیده و محدودیت‌هایی را به لحاظ شرایط بیماری کرونا شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه در 8 ماه گذشته کالاهای صادراتی فارس به 48 کشور جهان صادر شده که عمده این کشورها عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، کویت،آلمان، امارات متحده عربی،قطر، ویتنام، هند بوده‌اند، افزود: اوره، محصولات لبنی، آلومنیوم، رب گوجه‌فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، رزین‌های آلکید اصلاح شده، دستگاه‌های مبدل حرارتی، ماهی و انجیر بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل گمرکات استان فارس اظهار داشت: در 8 ماه گذشته در بین کالاهای صادراتی استان فارس صادرات اوره از لحاظ وزن 30 درصد و از لحاظ ارزش 60 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
رحیمی با بیان اینکه در 8 ماه گذشته 23 هزارو 306 تن کالا به ارزش 97 میلیون و 531 هزار و 249 دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است، اظهار داشت: کالاهای وارداتی از 31 کشور جهان وارد گردیده که عمده آنها از چین، برزیل، جمهوری کره، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، آلمان، پاراگویه، اندونزی و هند بوده‌اند.
وی به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین‌المللی و کاهش چشمگیر پروازهای خارجی جمعاً تعداد 23 هزار و 431 نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد19 هزار و 346 نفر ایرانی و 4 هزارو 85 نفر مسافر خارجی بوده‌اند.
رحیمی افزود: تعداد 21 هزار و 817 نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد 17 هزار و 816 نفر ایرانی و 4001 نفر خارجی بوده‌اند.
مدیرکل گمرکات استان فارس خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد 216 بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش 7287 دلار از طریق گمرکامانات پستی دریافت نمودند. و در همین مدت شهروندان استان فارس تعداد 3050 بسته پستی به ارزش 40 هزار و 716 دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

 

منبع : خبر جنوب