کاهش مصرف 15میلیون لیتر بنزین در 16روز قرنطینه‌ای فارس

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

کاهش مصرف 15میلیون لیتر بنزین در 16روز قرنطینه‌ای فارس 18 آذر 1399

کاهش مصرف 15میلیون لیتر بنزین در 16روز قرنطینه‌ای فارس


نرگس مکاری زاد‌ه-خبرنگار«خبرجنوب»/مدیرشرک پخش فرآورده های نفتی استان فارس اعلام کرد؛ در ۱۶ روز که در شهرهای استان فارس منع تردد شبانه ایجاد شده بود در مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین صرفه جویی شد.
امیر بنی کریمی در گفت و گو با سرویس اقتصادی «خبرجنوب» اظهار داشت: مصرف بنزین از ابتدای آذر تا ۱۶ آذر به روزانه ۴ میلیون و ۲۷ هزار لیتر کاهش پیدا کرد این در حالی است که این رقم در آبان ‌ماه سال جاری یعنی ماه قبل ۴ میلیون و ۹۶۱ هزار لیتر بود و به عبارت دیگر در هر روز شاهد کاهش مصرف ۹۳۴ هزار لیتر بنزین بودیم که جمعاً در ۱۶ روز رقمی در حدود ۱۵ میلیون لیتر می شود.
وی اظهار داشت: مصرف بنزین در ۱۶ روز نخست آذرماه در سال گذشته نیز روزانه به طور میانگین ۴ میلیون و ۸۶۶ هزار لیتر بود.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان فارس همچنین به کاهش مصرف مصرف نفت گاز (گازوییل) اشاره کرد و ادامه داد: مصرف این فرآورده نیز در این مدت کاهش یافته و از روزانه ۵ میلیون و ۴۰۴ هزار لیتر در ۱۶ روز نخست آذر پارسال، به روزانه ۵ میلیون و ۲۰۳ هزار لیتر در ۱۶ روز نخست آذر امسال رسیده است.
بنی کریمی بیان داشت: همچنین شاهد مصرف گازCNG هستیم و مصرف آن از روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار در آذر ۹۸ به روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار در ۱۶ روز گذشته رسیده است.مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سئوال که چرا در سطح جایگاه‌های شیراز خبری از بنزین سوپر نیست؟ گفت: به دلیل عدم استقبال مردم از این فرآورده جایگاهداران تمایلی به فروش بنزین سوپر ندارند.
وی یادآور شد: در گذشته چنانچه جایگاه‌داران یکی از مخازن خود را از بنزین سوپر پر می کردند این بنزین ظرف دو روز فروش رفته و به اتمام می ‌رسید اما حالا حداقل ۱۰ روز زمان می برد که همان میزان، توسط مردم خریداری شود.بنی کریمی خاطر نشان کرد: دلیل این عدم استقبال، آن است که بنزین سوپر جزو بنزین یارانه ای نیست و قیمت هر لیتر آن ۳۵۰۰ تومان می باشد. چنانچه تقاضا از سوی جایگاه‌داران برای بنزین سوپر باشد، آمادگی تامین آن را داریم.
وی همچنین با رد این شایعه که دیگر بنزین یورو ۴ در جایگاه های شیراز عرضه نمی‌ شود تصریح کرد: تمامی جایگاه های شیراز دارای بنزین یورو ۴ هستند و نبود آن شایعه ‌ای بیش نیست.

حمایت از سرمایه‌گذاران برای احداث جایگاه سوخت
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس همچنین اعلام کرد که این شرکت آماده حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت و توسعه جایگاه‌ های سی ان جی است.
امیر بنی‌کریمی افزود: متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می ‌توانند به واحد بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی منطقه فارس واقع در شیراز، خیابان حافظ یا پایگاه اینترنتی به نشانی www.fars.niopdc.ir مراجعه کنند.وی گفت: ایجاد زمینه‌ های لازم برای جذب سرمایه گذار، مکان یابی اصولی برای ساخت جایگاه جدید در استان و ارتقای کمی و کیفی جایگاه ‌های موجود از برنامه‌ های این منطقه در راستای جایگزینی سوخت ‌های پاک و غیر آلاینده است.مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: با توجه به سهم ۶.۴ درصدی استان از مصرف گاز سی ان جی در کشور، توسعه جایگاه‌ های سی ان جی و استفاده بیشتر از این سوخت از اولویت‌های این منطقه بوده و زمینه ‌های جذب سرمایه گذار در این حوزه مهیا است.
بنی کریمی، پاک، ایمن وارزان بودن را سه ویژگی مهم گاز سی ان جی اعلام کرد و افزود: روزانه به طور میانگین یکصد و ۵۰ هزار خودور در استان از این سوخت استفاده می‌ کنند که این مهم از طریق ۱۲۹ باب جایگاه فعال سی ان جی در سطح فارس محقق شده است.وی همچنین با اشاره به این مطلب که معادل مصرف روزانه گاز
سی ان جی در مصرف بنزین صرفه جویی می ‌شود، اظهار کرد: در آبان ماه امسال ۴۸ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده که سهم قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا به ویژه در کلان شهر شیراز داشته است.
بنی ‌کریمی، سهم فارس از تعداد کل جایگاه ‌های سوخت سی ان جی کشور را ۵.۵ درصد بیان کرد و گفت: تعداد دیسپنسر و نازل ‌های فعال در استان به ترتیب ۳۹۵ دستگاه و ۷۹۰ نازل است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی منطقه فارس گفت: ۱۵ باب جایگاه سی ان جی در راستای جایگزینی سوخت ‌های پاک و غیر آلاینده در استان فارس در حال ساخت است.

 

منبع : خبر جنوب