کاهش 15 درصدی قیمت ملک در شیراز

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

کاهش 15 درصدی قیمت ملک در شیراز 2 دی 1399

کاهش 15 درصدی قیمت ملک در شیراز


نرگس مکاری زاده- خبرنگار «خبرجنوب»/ گرچه قیمت ملک در دو ماه اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده اما هنوز بسیاری از افراد را در رویای خانه دار شدن نگه داشته است.
به گزارش سرویس اقتصادی «خبرجنوب»، خرید هر متر واحد مسکونی در مناطق پایین شهر شیراز بین دو و نیم تا سه برابر حقوق ماهانه یک کارگر و در مناطق بالای شهر حقوق یکساله آنها را شامل می شود.
نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با بیان این که در طی دو سه ماه اخیر و به دلیل پایین آمدن قیمت دلار و طلا قیمت ملک نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است به خبرنگار ما گفت: با وجود این کاهش قیمت، اما مردم به امید کاهش هرچه بیشتر قیمت ها برای خرید دست نگه داشته اند.
وی گفت: به همین دلیل بازار ملک در رکود فرو رفته و خرید و فروش در این بازار به حداقل رسیده است.
یزدان پناه بیان داشت: پارسال که قیمت ملک به صورت لحظه ای در حال افزایش بود مردم تمایل بیشتری به خرید ملک داشتند این در حالی است که امسال که قیمت ها رو به کاهش است متقاضیان خرید ملک به امید کاهش هر چه بیشتر قیمت ها برای خرید دست نگه داشته اند.
نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز بیان داشت: در حال حاضر میزان خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته در چنین زمانی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان این که قیمت ملک در مناطق متوسط شیراز در حال حاضر بین متری۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است افزود: قیمت ملک در مناطق پایین شهر
بین ۶ میلیون تا ۸ میلیون تومان و در مناطق بالای شهر بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان می باشد.
یزدان پناه گفت: واحدهای گران قیمت ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومانی عمدتاً دارای استخر، سونا، جکوزی و سالن اجتماعات هستند و در برخی موارد طبقه اول استخر اختصاصی دارد که متراژ آن بالای ۳۰۰ متر می باشد.
وی با تاکید بر این که هنوز از ساخت ملک های لاکچری و آن چنانی در شیراز خبری نیست اظهار داشت: به عنوان مثال هنوز مجتمع‌ های مجهز به آسانسور های خودرو بر در شیراز ساخته نشده گر چه شنیده ها حاکی از آن است که تکنولوژی آن کم ‌کم در حال وارد شدن به شهر است.
نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز خاطر نشان کرد: خبری از ساخت مجتمع های مسکونی آن چنانی در شیراز مشابه واحدهای تهران و مشهد نیست به عنوان مثال در برخی مناطق تهران مجتمع‌های با تعداد واحدهای مسکونی بالا وجود دارد که مجهز به آرایشگاه، مهد کودک، پزشک، باجه بانک، خشکشویی و به عبارتی دارای خدماتی همچون خدمات هتلینگ است و حتی تمامی خدمات رایگان می باشد.به گفته وی، ساکنین این مجتمع‌ها مبالغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه پرداخت کرده اند که مدیران این مجتمع ها، مبالغ مذکور را در بانک گذاشته و از سود آن هزینه های این خدمات مذکور را تامین می کنند.یزدان پناه اظهار داشت: برخی از این مجتمع ها از واحدهای صنفی همچون سوپرمارکت و دیگر واحدهای صنفی که نیاز روزانه ساکنین مجتمع را شامل می‌ شود نیز برخوردار است که البته هنوز در شیراز چنین مجتمع هایی ساخته نشده است.

 

منبع : خبر جنوب