توسعه مکانیزاسیون کشاورزی فارس با پهپادهای تولیدی سازمان صنایع هوایی

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی فارس با پهپادهای تولیدی سازمان صنایع هوایی 5 اسفند 1399

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی فارس با پهپادهای تولیدی سازمان صنایع هوایی


با حضور مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و استاندار فارس، تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه صنعت هوانوردی استان فارس به امضای طرفین رسید.
امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و عنایت ا... رحیمی استاندار فارس در نشست تخصصی با شرکت های توانمند بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه هوانوردی استان فارس، ‌تفاهم نامه همکاری دو جانبه در راستای توسعه صنعت هوانوردی استان فارس را امضا کردند.بر اساس این تفاهم نامه که در راستای توافق نامه همکاری جامع وزارت دفاع و وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان فارس تنظیم شده است مقرر شد تمام ظرفیت های استان در زمینه توسعه صنعت هوانوردی اعم از ظرفیت های تولید، ساخت، مونتاژ و تعمیر قطعات و همچنین ظرفیت های گردشگری، شرکت های دانش بنیان و مراکز نوآور و فناور، نیروی انسانی توانمند در کنار چالش های موجود از جمله لزوم مقابله با حوادث غیر مترقبه و آتش سوزی مراتع و دفع آفات نباتی به ویژه ملخ و ... به طور کامل شناسایی و برنامه ریزی کامل در استفاده از ظرفیت و توانمندی های شرکت های زیر مجموعه سازمان صنایع هوایی در کنار هم افزایی و بومی سازی این ظرفیت ها در استان فارس با مشارکت بخش خصوصی انجام گیرد.
همچنین بر اساس این تفاهم نامه، توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان با استفاده از ظرفیت های پهپادهای تولیدی سازمان صنایع هوایی مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان موضوع به فوریت عملیاتی شود.
در این جلسه امیر خواجه فرد، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با معرفی استان فارس به عنوان مرکز تولید قطعات مورد نیاز خط تولید انواع بالگرد و هواپیماهای بال ثابت سبک از آمادگی سازمان صنایع هوایی برای عملیاتی شدن برنامه های توسعه صنعت هوانوردی استان فارس در حوزه های آموزش، قطعه سازی، ساخت، تعمیرات و ارائه خدمات civil در استان خبر داد و با توجه به سابقه شرکت‌های دانش بنیان و توانمند استان فارس که سابقه همکاری طولانی با شرکت‌های تابعه سازمان صنایع هوایی داشته اند بر استمرار و گسترش این همکاری ها تأکید کرد.

 

منبع : خبر جنوب