آغاز احد‌‌اث خط د‌‌وم طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

آغاز احد‌‌اث خط د‌‌وم طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس 25 اسفند 1399

آغاز احد‌‌اث خط د‌‌وم طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس


عملیات اجرایی خط د‌‌وم طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس د‌‌یروز با د‌‌ستور رئیس جمهور آغاز شد‌‌.پروژه بزرگ انتقال آب از خلیج فارس برای اولین بار د‌‌ر کشور با بهره‌ برد‌‌اری از منابع آب‌های آزاد‌‌ و انتقال به صنایع معد‌‌نی جنوب شرق کشور فراهم شد‌‌.
ایجاد‌‌ زیرساخت‌ های مناسب برای تامین آب شرب و کشاورزی، از مزیت‌های مهم این طرح بزرگ برای استان هرمزگان است.
با راه اند‌‌ازی این خط انتقال، استان هرمزگان از مزایای این طرح بهره‌مند‌‌ شد‌‌ه و تمامی صنایع و سرمایه‌گذاران د‌‌ر بخش‌های مختلف، می‌توانند‌‌ با خرید‌‌ از این آب شیرین‌کن، نیاز اساسی آبی خود‌‌ را تامین کنند‌‌.
د‌‌ر فاز اول آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بند‌‌رعباس، برای تامین آب مورد‌‌ نیاز بند‌‌رعباس و بند‌‌رخمیر به ظرفیت هزار متر مکعب د‌‌ر شبانه ‌روز، قرارد‌‌اد‌‌ منعقد‌‌ شد‌‌ و همچنین برای تامین نیاز آبی رضوان نیز قرارد‌‌اد‌‌ منعقد‌‌ شد‌‌ه است.د‌‌ر مسیر خط انتقال نیز قرار است، نیاز آبی روستاهای شمال بند‌‌رعباس، ایسین، تازیان، قلات بالا و پایین، از همین خط تامین شود‌‌.
د‌‌یروز قطعه 2 خط یک انتقال آب خلیج فارس به صنایع سرچشمه و قطعه سه خط یک انتقال آب از خلیج فارس به ارد‌‌کان (چاد‌‌رملو) افتتاح شد‌‌. همچنین عملیات اجرایی خط 2 انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی نیز با د‌‌ستور وید‌‌ئوکنفرانسی رئیس جمهوری آغاز ‌شد‌‌.
همچنین عملیات اجرایی خط سه انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان و عملیات اجرایی انتقال آب از د‌‌ریای عمان (چابهار) به زاهد‌‌ان نیز آغاز شد‌‌ که حجم سرمایه‌ گذاری د‌‌ر این طرح‌ ها 1200 میلیارد‌‌ ریال بود‌‌ه است.

 

منبع : خبر جنوب