"رفع بن‌بست ترافیکی مرکز استان فارس با پیشبرد پروژه آزادراه شیراز-بوشهر"

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

"رفع بن‌بست ترافیکی مرکز استان فارس با پیشبرد پروژه آزادراه شیراز-بوشهر" 13 دی 1402

"رفع بن‌بست ترافیکی مرکز استان فارس با پیشبرد پروژه آزادراه شیراز-بوشهر"

در تحولی قابل توجه در زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، قطعه اول آزادراه شیراز-بوشهر به طول تقریبی 60 کیلومتر، زمینه را برای رهایی کلانشهر شیراز از بن‌بست کنونی فراهم خواهد کرد. این خبر توسط خبرگزاری تسنیم از شیراز اعلام شد.

ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز و زرقان و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، در یک نشست با حضور مقامات وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع، رئیس کمیسیون عمران مجلس و سایر مسئولین از دو استان فارس و بوشهر، توافق اولیه برای ساخت این آزادراه را اعلام کرد. این پروژه از اهمیت بالایی برای کل کشور برخوردار است و نقش کلیدی در رونق اقتصادی و گردشگری دو استان به عمل خواهد آورد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این آزادراه نه تنها ارتباطات کریدور شمال به جنوب کشور را تسهیل خواهد کرد، بلکه به ایجاد یک تحول عظیم در حجم و نوع مبادلات اقتصادی کمک خواهد کرد. همچنین، اتصال به خلیج فارس از طریق این آزادراه، فرصت‌های گردشگری جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

عزیزی همچنین به اهمیت قطعه یک آزادراه شیراز-بوشهر اشاره کرد و آن را نخستین گام موثر برای رفع مشکلات ترافیکی شیراز دانست. او همچنین بر ضرورت تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان و رفع نواقص آن تأکید کرد.

در نهایت، او اعلام کرد که دولت 50 درصد از هزینه‌های ساخت این آزادراه را تأمین خواهد کرد، وزارت دفاع 25 درصد سهم خواهد داشت و بقیه هزینه‌ها از منابع دیگر تأمین می‌شود.