راه‌اندازی ستاد نوسازی بافت فرسوده در شیراز به دستور استاندار فارس

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

راه‌اندازی ستاد نوسازی بافت فرسوده در شیراز به دستور استاندار فارس 18 دی 1402

راه‌اندازی ستاد نوسازی بافت فرسوده در شیراز به دستور استاندار فارس

شیراز - خبرگزاری تسنیم از شیراز گزارش داده است که به دنبال تصمیمات اخیر استاندار فارس، ستاد نوسازی بافت فرسوده شیراز به زودی توسط فرمانداری و شهرداری شیراز راه‌اندازی خواهد شد. این تصمیم در پاسخ به نیاز فزاینده برای بازآفرینی و بهسازی بخش‌های وسیعی از بافت‌های فرسوده در کلانشهر شیراز اتخاذ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، محمدرضا طالبان، در این باره اظهار داشت که شیراز به عنوان یکی از معدود کلانشهر‌های ایران با بافت تاریخی و فرهنگی حفظ شده، شاهد اجماع مثبت و قوی برای حفظ و احیای این بافت‌ها در سطوح مختلف است. او بازآفرینی را راهکاری تخصصی و اثرگذار برای این امر دانست.

طالبان همچنین از مصوبه آخرین جلسه ستاد بازآفرینی شهری فارس خبر داد که طی آن، سهم استان فارس برای نوسازی در بافت‌های فرسوده به 35 هزار و 325 واحد اعلام شده است. این مدیرکل تأکید کرد که سهم نوسازی هر یک از شهر‌های استان بر اساس درصد بافت فرسوده آنجا تعیین خواهد شد.

این اقدامات، گامی مهم در جهت بهبود و بازسازی بافت‌های تاریخی و فرسوده در شیراز به شمار می‌روند و انتظار می‌رود که زمینه‌ساز تحولات چشمگیری در چهره شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان باشند.