افزایش اهمیت گردشگری برای توسعه پایدار اقتصادی در استان فارس

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

افزایش اهمیت گردشگری برای توسعه پایدار اقتصادی در استان فارس 20 دی 1402

افزایش اهمیت گردشگری برای توسعه پایدار اقتصادی در استان فارس

در گزارش اخیر خبرگزاری ایرنا، تاکید شده است که صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع پیشرو و پاک در سطح جهانی شناخته می‌شود. استان فارس با جاذبه‌های فراوان خود در عرصه گردشگری کشورمان خوش می‌درخشد و به دنبال توسعه پایدار و ماندگار در این حوزه است.

کارشناسان بر این باورند که توسعه پایدار در صنعت گردشگری باید با حفظ میراث طبیعی، فرهنگی و تاریخی و همچنین با رشد زیرساخت‌هایی مانند حمل و نقل، اقامت و خدمات گردشگری همراه باشد. این رویکرد نه تنها به جذب گردشگر کمک می‌کند بلکه از آسیب رساندن به این میراث‌ها جلوگیری می‌کند.

بر اساس گفته‌های معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت فارس، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری موجب ایجاد اشتغال گسترده می‌شود، به طوری که هر ۲ واحد سرمایه‌گذاری، ۱۰ تا ۱۵ واحد اشتغال ایجاد می‌کند.

استان فارس به عنوان قطب تمدنی ایران، دارای سه هزار اثر تاریخی است و شیراز نیز به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری سلامت در جنوب کشور مطرح می‌باشد. علاوه بر این، فارس ظرفیت‌های بزرگی در زمینه اکوتوریسم، گردشگری ادبی، خوراک، اقوام و دیگر حوزه‌های گردشگری خلاق دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس تاکید کرد که محصولات متنوع گردشگری استان با توجه به نیازهای مختلف و سلایق گوناگون طراحی شده‌اند. همچنین گردشگری معدن، علمی، آموزشی، ورزشی و میزبانی از رویدادهای بین‌المللی، همگی به منظور توسعه اقتصاد گردشگری در دستور کار قرار دارند.