اقدام به بازسازی گسترده بافت‌های فرسوده در ایران

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

اقدام به بازسازی گسترده بافت‌های فرسوده در ایران 24 دی 1402

اقدام به بازسازی گسترده بافت‌های فرسوده در ایران

شیراز - خبرگزاری تسنیم: محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در بیست و یکمین اجلاس انبوه‌سازان مسکن و ساختمان اعلام کرد که 34 هزار واحد بافت فرسوده در حال ساخت است و تا به امروز برای 210 هزار واحد پروانه صادر شده است.

آیینی با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌ها در 62 هزار نقطه پراکنده و میانگین واحدهای ساخته شده در هر پروژه 3.8 واحد است، بیان کرد که این آمار نشان‌دهنده عدم ورود کافی انبوه‌سازان به این حوزه است.

وی تأکید کرد که بازسازی بافت‌های فرسوده از اهمیت بالاتری نسبت به مسکن ملی برخوردار است و در استان فارس تنها، 141 هزار بنای فرسوده ناپایدار وجود دارد که امنیت جمعیت زیادی را به خطر می‌اندازد.

آیینی در ادامه از انبوه‌سازان دعوت کرد تا در نجات بافت تاریخی شیراز مشارکت کنند، ضمن اینکه تأکید کرد این دعوت به معنای تخریب بی‌رویه بافت تاریخی نیست.

همچنین وی اشاره کرد که در برنامه هفتم توسعه، بافت‌های فرسوده و تاریخی به عنوان مناطق کمتر توسعه یافته شناخته شده‌اند و از تسهیلات و حمایت‌های دولتی برخوردار خواهند بود. این اقدامات به منظور تسریع در فرآیند صدور پروانه و بهبود شرایط زندگی در این مناطق صورت گرفته است.

آیینی افزود، پروژه‌هایی که برای سکونت افراد بافت‌های فرسوده در نظر گرفته می‌شوند، از 40 درصد تخفیفات شهرداری بهره‌مند خواهند شد.