تأکید مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بر اهمیت همزیستی تولید، اشتغال و هوای پاک در استان

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

تأکید مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بر اهمیت همزیستی تولید، اشتغال و هوای پاک در استان 27 دی 1402

تأکید مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بر اهمیت همزیستی تولید، اشتغال و هوای پاک در استان

- در اولین روز از هفته هوای پاک، که از 26 دی ماه تا 2 اسفند ماه ادامه دارد، عطا پورشیرزاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، در بازدیدی از کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، تاکید کرد که حفظ هوای پاک و توسعه پایدار در استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش گیتی آنلاین، پورشیرزاد در این بازدید اظهار داشت که حفظ کیفیت هوا در شیراز و سایر شهرهای فارس، نتیجه تلاش مشترک شهروندان، صنعتگران و نظارت مستمر است. وی تأکید کرد که حساسیت نسبت به آلودگی صنعتی برای سلامتی مردم و محیط زیست ضروری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس همچنین بر اهمیت حفاظت از منابع طبیعی تأکید کرد و افزود که مسوولیت اجتماعی ایجاب می‌کند منابعی چون آب، خاک، اقلیم و هوای پاک حفظ شوند تا نسل‌های آینده از آن بهره‌مند گردند.

وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی، خاطرنشان کرد که مسئولیت حفاظت از محیط زیست بر عهده تمامی افراد جامعه است و افزود که شعار امسال روز هوای پاک از طرف سازمان حفاظت محیط زیست «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» می‌باشد.

در این بازدید همچنین اعلام شد که کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد در راستای حفاظت از هوای پاک و کاهش آلودگی هوا، اقدامات موثری انجام داده و جوایز و تندیس‌هایی در این زمینه دریافت کرده است.