مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارسمجموعه تجاری تفریحی خلیج فارس که در ابتدای جاده شهر صدرا قرار دارد با این هدف که تمرکز زدایی داشته باشد و بخشی از بار ترافیک را از مرکز شهر با ساخت یک مرکز تجاری و تفریحی و گردشگری به حاشیه متنقل کند طراحی و ساخته و بهره برداری شد .

این مجموعه با زیر بنای بیش از ۴۵۰ هزار متر مربع در محور شیراز به سپیدان در مدت شش سال ساخته و اجرا شد که فاز اول این مجموعه شامل فروشگاه مرکزی هایپر استار ، سه بلوک تجاری و دو طبقه از پارکینگ در ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۱ رونمایی و افتتاح شد .

معماری خارجی و نمای این مجموعه و تمامی عناصر بکار رفته در سازه و محیط مانند:( مبلمان شهری ، چراغ ها ، نیمکت ها و غیره ... ) با الگو برداری از بنا های تخت جمشید و سازه های مربوط به دوره هخامنشیان که بیشتر نماد شهر شیراز است طراحی و ساخته شده که فضایی با شکوه و تاریخی توام با مدرنیته را بوجود می آورد .

ستونهای زیبا و باشکوهی که در ورودی این مجتمع با الگوبرداری از ستون های بلند مجموعه تاریخی تخت جمشید طراحی و ساخته شده نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند و گردشگران بسیاری را هر ساله برای دیدن این بنای زیبا و لذت بردن از امکانات این مجموعه تجاری و تفریحی جذب جذب می کند.


نمای داخلی مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس



امکانات مجتمع:

فروشگاه مرکزی ، ۶ طبقه پارکینگ ، ۲۵۰۰ واحد تجاری ، شهر بازی ، رستوران ، کافی شاپ و فست فود ، شهر بازی ( شامل شهر بازی مخصوص کودکان ، سالن بیلیارد و سالن بولینگ با ۱۶ لاین ) ، مجموعه سینمایی و هتل ( هتل این مجموعه هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است ).

مجموعه سینمایی شهر آفتاب که در فاز نهایی مجتمع خلیج فارس در سال ۱۳۹۶ افتتاح گردید ( عنوان مدرن ترین سینمای ایران را بخود اختصاص داد )

واحد های تجاری این مجموعه که با متراژ بین ۲۳ تا ۴۰ متر مربع و به تعداد ۲۵۰۰ عدد ساخته شده پذیرای بسیاری از صنوف و فروشگاه های سطح شهر است و با ایجاد محیطی زیبا و بموجب معماری داخلی و طراحی تخصصی ، فضای بصری مناسبی جهت ارائه محصولات و حتی گردشگری بوجود آورده . در ورودی اصلی این مجموعه آبنمای آب و آتش که موزیکال است قرار دارد که این فضای زیبا را با بکار گیری وُیـد ( void ) ها برای ساخت فضای دایره ای وسیع و زیبا و خلق منظره و فضای بصری مناسب است ساخته اند ، برای ورود نور به داخل وُیـد بر فراز این فضا های دایره ای بزرگ از پوشش هایی از جنس SXY Light و سازه های چادری بشکل ترکیبی استفاده شده است.


بخش تجاری مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس


دیگر مراکز خرید مدرن در شیراز :

مجتمع تفریحی تجاری ستاره فارس
مجتمع تجاری حافظ
مجتمع تجاری نگین فارس
مجتمع تجاری زیتون
مجتمع تجاری سعدی