عرض اندام شیراز در صنعت تولید کاغذ کشور

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

عرض اندام شیراز در صنعت تولید کاغذ کشور 8 بهمن 1399

عرض اندام شیراز در صنعت تولید کاغذ کشور


به همت سرمایه گذار بومی و با
راه اندازی به روزترين کارخانه تولید کاغذ تحریر با نام شرکت تولیدی «نوین کاغذ راد بنیان»، شیراز به جمع مدعیان تولید کاغذ در کشور پیوست.
به گفته شرکت تولیدی نوین کاغذ راد بنیان، مصرف انواع کاغذ و مقوا یکی از شاخص های رشد فرهنگی و اقتصادی کشورها محسوب می شود و از آن جا که شیراز عنوان پایتخت فرهنگی ایران را به دوش می کشد، علاقمند بودیم به سهم خود گامی موثر در راستای ارتقای فرهنگی شهر و دیار خود برداریم.
محمد مشفق با بیان این که سرانه مصرف کاغذ در ایران بالاست و همین موضوع باعث خروج ارز از کشور برای واردات کاغذ می شود، اظهار داشت: تلاش برای تأمین نیاز داخل، کاهش هزینه‌های مردم و صرفه جویی در ارز مصرفی کشور از جمله اهداف راه اندازی این واحد تولیدی بوده است.وی با اشاره به این که شرکت تولیدی نوین کاغذ راد بنیان در سال ۹۹ با ظرفیت سالانه
۲۷ هزار تن کاغذ کار خود را آغاز کرد، ابراز داشت: کارخانه این شرکت نيز با سرمایه شخصی به مبلغ یکصد میلیارد ریال و بدون استفاده از تسهیلات بانکی احداث و طی روزهای اخیر با حضور دكتر
عنايت ا... رحيمي، استاندار محترم فارس به بهره برداری رسیده است.مدیر عامل شرکت تولیدی نوین کاغذ راد بنیان از فراهم شدن زمینه اشتغال ۵۰ نفر در این واحد تولیدی نیز خبر داد و گفت: امکان تولید انواع کاغذ های a4 , a3 ,a5 در کارخانه نوین کاغذ راد بنیان وجود دارد و خوشبختانه نمایندگی فروش و ارسال محصولات شرکت در اکثر کلانشهرها و مراکز استان های کشور راه اندازی شده است.
مشفق در همین ارتباط به فعالیت نمایندگان فروش این کارخانه در خیابان فخرآباد (تدارکات چاپ شیراز) و فروشگاه اندیشه واقع در دروازه اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: علاقمندان به خرید عمده محصولات این شرکت می توانند به آدرس کارخانه واقع در شهرک بزرگ صنعتی شیراز مراجعه کنند و یا از طریق سایت شرکت به آدرس www.novinpaperco.com و شماره تلفن های واحد فروش ۰۹۱۷۰۰۰۵۴۶۳ و ۰۹۱۷۰۰۰۵۴۶۲ نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایند.
وی در ادامه یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی این مجموعه تولیدی را تأمین نیاز کاغذ تحریراستان فارس، جنوب کشور و استان های همجوار شمالی اعلام کرد و افزود: این موضوع جزو اهداف اولیه ماست اما اگر ممنوعیت صادرات کاغذ رفع شود قطعاً توانایی صادرات کاغذ به کشورهای همسایه را هم خواهیم داشت.
مدیر عامل شرکت تولیدی نوین کاغذ راد بنیان، این واحد تولیدی را به روزترين مجموعه تولید کاغذ در استان فارس و جنوب کشور دانست و گفت: مدیران این مجموعه سال هاست که در زمینه تولید و عرضه کاغذ در سطح استان فارس فعالیت دارند و بخشی از سهام ديگر واحد تولیدی کاغذ استان نیز در اختیار آن‌ها بوده است.مشفق در خصوص چگونگی تهیه مواد اولیه تولید کاغذ و چالش های پیش روی آن نیز گفت: در حال حاضر کلیه ملزومات وارداتی خود را از کشور هند انجام می دهیم و نماینده رسمی شرکت سازنده j.k به عنوان یکی از بزرگ ترین کارخانه های هند هم هستیم.
به گفته وی تا پیش از این که تحریم‌ها دامن نقل و انتقالات بانکی را بگیرد از طریق سوئیفت، مبادلات مالی خود را انجام می دادیم اما در سال های اخیر به دلیل تحریم ها امکان نقل و انتقال مستقیم وجود ندارد و مجبوریم با پرداخت هزینه‌های بیشتر از طریق کشور ثالث مبادلات مالی خود را به سرانجام برسانیم.
مدیر عامل شرکت تولیدی نوین کاغذ راد بنیان نتیجه این کار را افزایش بهای تمام شده محصول عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم که مسئولان با اتخاذ تدابیر مناسب، زمینه کاهش هزینه های تولید و همچنین کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کنندگان را فراهم کنند.
مشفق با اشاره به این که شرایط آب و هوایی کشور و به خصوص کمبود آب اجازه تولید خمیر کاغذ را در کشور نمی دهد، ابراز داشت: تهیه خمیر کاغذ در ایران صرفه اقتصادی ندارد و تولید کنندگان کاغذ ناچاراً خمیر مورد نیاز خود را از طریق واردات تأمین می کنند.
وی در پاسخ به این که وضعیت همکاری و حمایت دستگاه ها دولتی از تولیدکنندگان چگونه است؟ بیان داشت: خوشبختانه سازمان صمت استان حمایت و همکاری مناسبی دارد، اما متأسفانه در زمینه تخصیص و انتقال ارز از سمت بانک مرکزی مشکلات جدی داریم که باعث می شود برای دریافت ارز واردات مواد اولیه و ثبت سفارش های خود گاهی هفته‌ها در صف انتظار باقی بمانیم. علاوه بر این در زمینه تحویل محموله وارداتی نیز چالشهایی داریم که کشتی های خارجی در بنادر پهلو نمی گیرند و ناچاراً بار خود را باید از امارات ترخیص و وارد کشور کنیم.

 

منبع : خبر جنوب