خبر جدید رئیس کل بانک مرکزی درباره بیت کوین

ShirazLive

logo لطفا منتظر بمانید...
0

خبر جدید رئیس کل بانک مرکزی درباره بیت کوین 27 بهمن 1399

خبر جدید رئیس کل بانک مرکزی درباره بیت کوین


رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سال ‌های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک ‌های مرکزی و رمز ارزها و رمز پول ‌ها در جهان مطرح شده است. خصوصاً نحوه تنظیم گری رمز ارزها، و نسبت آن ها با سیاست گذاری پولی و ارزی از مباحث پر چالش این حوزه است.عبدالناصر همتی ادامه داد: بر این اساس از همکارانم در ادارات ذی ربط بانک مرکزی خواسته‌ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست گذاری پولی فراهم آید.
وی افزود: طی دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست گذاری‌ های اقتصادی جهان درباره رمز ارزها بارها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده، با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است. ازجمله اهداف بانک‌ های مرکزی مختلف، افزایش کنترل در خصوص انتقال اعتبار، بین المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است.
وی تأکید کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

 

منبع : خبر جنوب